Oh vet ni?!

Strömmen gick här idag (för första gången!).
Jag hade nämligen vattenkokare och värmeelement på samtidigt och tydligen gillade inte elnätet det.

Kort stund av panik. Det är helt mörkt i lägenheten. Min ficklampa (som visserligen sitter på köksfläkten) har inga batterier.
Och hur gör man egentligen när strömmen går?

Jag drar ut vattenkokaren och värmeelementet och sätter mig på sängen för att tänka. Jag drog mig till minnes att proppen går... Proppar... Proppskåp!

Sagt och gjort, jag ger mig ut på jakt efter ett proppskåp. Det enda som kan vara ett sitter precis vid taket, lite snett ovanför ytterdörren.  Tur att jag köpte en stege innan jag flyttade!

Problem ett var löst; jag hade hittat ett proppskåp.
Problem nummer två var enkelt men djävulskt. Vad gjorde man sen?
Jag hittade två saker som såg ut som möjliga kandidater till någon man kunde trycka på.
En var nedtryck, en var inte.
Jag tryckte på försök upp den ena.

Och så var det ljust.

Tänk vad man klarar om man måste.


Proppskåpet som ser ut som nåt ur Paranormal Activity på bilden.
Inte för att jag har sett den, men iaf.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, jaa, lite P.A. över den! Gillar din blogg CicciiiiI!

2010-01-19 @ 22:31:32
URL: http://josefinsetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0