18 dagar.

Jag sitter och läser en blogg.
En som jag faktiskt följer rätt mycket, av en tjej som gick i vår årskurs men på Odenplan.Hon har bott i Milano i några månader, jobbat som modell, varit ute och verkar allmänt som en person som jag inte skulle tycka om alls i verkliga livet. Jag gillar henne faktiskt inte ens på nätet. Hon är en sån där person som inte har en aning om hur det känns att vara ensam och inte kan sympatisera med att folk som inte är populära. Bortskämd helt enkelt.

Hon har bland annat blivit bjuden på ett antal resor till lyxiga destinationer såsom St Tropez under sommaren. Av pr-folk, bott i nån obskyr prins villa.... Etc,etc,etc. Visst, tror knappast hon haft sex med nån för det, men det känns lite osmakligt moraliskt i alla fall. (fast jag gillar ju inte ens att bli bjuden på kaffe av nån så det är nog bara en mindre skillnad i ideal.)

Men ändå. Jag skulle inte ha något emot att vara på nån strand, dricka drinkar, leva lyxliv... In fact, jag och nåt all inclusive hotell utomlands skulle vara en utmärkt kombination. Åka ensam eller bara med riktigt nära kompisar. Jag skulle inte ens vilja festa. Bara vara och inte behöva tänka på alla måsten.

Jag satt till och med och kollade sista minuten resor idag. Igen. Men jag har inte tid att åka bort nu. Och inte råd heller för den delen.

Så jag kompromissade och bokade in mig på hot stone massage på en spaskola. Visserligen 500 kr, men det är mcket billigare än om man skulle göra det 'på riktigt'. Och jag måste göra något, annars kommer jag inte överleva fram till den 23e. 18 dagar kvar. 18 dagar. i can do it.

Kommentarer
Postat av: Challe

Mamma bokade in tid för ett seriöst snack för mig häromdagen och åsidosatte 1-1,5 h för att påminna mig om att jag måste hinna ha tid för mitt eget välbefinnande också... Du gjorde helt rätt!

2010-09-09 @ 21:10:28
URL: http://lifeispixels.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0