Tysk bio!

Igår blev en riktig heldag, och rätt så lyckad.

Först var det ju såklart det engelska bröllopet, som intogs på 6e våningen via tysk tv med dubbning. Inte det lättaste eller mest romantiska, men vi fick ju se både klänningen och kyssen.

Eftersom jag inte hade lust att laga mat tvingade jag med Vez till L'Osteria, en italiensk restaurant jag har försökt gå till tidigare, men som alltid varit full. För bara 18 euro styck åt fick vi middag med bruscetta som förrätt, scampipasta för mig och JÄTTEstor pizza till Vez, varsitt glas vin och en stor flaska vatten. Att det dessutom var en riktigt trevlig restaurant med en väldigt blanding folk, från tjejgäng till affärskvinnor, gjorde ju inte saken sämre.

Sen fick jag springa för att hinna möta upp Netta och Elena vid bion på Karlsplatz.  Efter lite köandet kom vi 20 minuter försent till Red Riding Hood. På tyska.
Trots det förstod jag det mesta och hela handlingen, vilket snarare är ett bevis på filmens låga nivå snarare än min tyskakunskap. Den var tyvärr inte så bra, men kläderna och frisyrerna var i alla fall fina.

Efter det gjorde vi ett misslyckat försök att gå ut och hamnade på Crux Club som inte ens hade öppnat. Efter några drinkar öppnade de i alla fall, men med dålig musik och en mycket lustig blanding folk.

Vid 1 övergav vi klubben för McDonalds och kom jag kom hem vid 2 ändå ganska nöjd.

idag har jag tvättat, tvättat och tvättat.

Och inte firat Valborg, men what to do.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0