CDC Gästehaus

Jag är ju som sagt i München där jag på i studenthem. Det motsvaras ungefär av svenska universitetsstudenters korridorsboende, dvs litet, smutsigt, trång men förhoppningsvis väldigt roligt.

Jag bor på andra våningen i ett litet rum med en säng, ett skrivbord, två stolar, en garderob, ett handfat och en kyl.

Så spännande är det.

 

Sen delar jag kök och badrum med de på min våning, ett gäng mer eller mindre högljudda personer från diverse olika länder.

 

På sjätte våningen bor min norska vän Brita och Mirelle från Schweiz. Så det innebär visst springade i trappor/knapptryckande i hissar för att hälsa på dem. Men det är väl nyttigt, antar jag.


Köket ska vi inte prata så mycket om. Det finns ingen ugn och ingen mikro och jag har en kastrull, en tallrik, ett glas, en gaffel, en kniv och sked. Matlagningen går väl sådär, om vi säger så.

Kommentarer
Postat av: Challe

Tro mig, själva rummet är inte hela världen. Jag delar ju ett rum, och jag har en säng, ett skrivbord, en garderob, hyllor och en enorm anslagstavla. Och så finns det ett handfat. Man kommer långt på det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0