Skolan

Från 8.30-13.00 måndag till fredag (med lite sovmorgon på måndags mornar) går jag i skolan. Jag är ju helt och hållet nybörjare i tyska, så jag går i grupp A1.1 tillsammans med fem japaner, en columbian, en britt och två amerikaner. Eftersom japanerna inte har de bästa engelskkunskaperna sker den mesta kommunikationen via kroppspråk och högljudda fnissningar, men man måste ju börja någonstans?

Min lärare heter Katharina
och är en mycket tålmodig och pedagogisk kvinna som försöker lära oss allt från tysk grammatik till tysk geografi. Hon är faktiskt extremt trevlig och vet verkligen vad hon håller på med. Vi har en bok som handlar om Timo aus Finnland, Anton und Corinna aus München und Koko the Parrot. Den är ett literärt mästerverk (eller inte..). Men hygglig pedagogisk är den i vilket fall som helst.

Varje dag har vi läxor, även om jag inte kan säga att de är särskilt svåra. Mer i stil med "gör övning ett, fyll i orden." Men hellre för mycket än för lite, I guess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0