A shoe-related emergency

Sooo.

Jag hade lite bråttom i morse (lektionerna börjar halv nio och klockan var 08.27.) så jag kastade på mig skorna och när jag drog på dem hörde jag ett "Ritsch!"...

Inget man vill höra på morgonen när man redan nästan är sen.

Jag hade slitit av spännet på mina enda vinterkängor. Det hängde nu nedför ena sidan av skon och släpade i marken.Då insåg jag att mina två år gamla skor nog inte skulle gå att rädda.

Alltså begav Brita och jag oss ut på stan efter Mediotheket idag. Man kunde ju tycka att det skulle vara lätt att hitta skor i en shoppingstad som München, men icke. Det finns visserligen väldiga mängder av skobutiker men antingen var det billigt och fult eller dyrt och fult.

Efter några timmar och ett stopp på mitt blivande favoritställe San Fransisco Coffee Company hittade jag faktiskt två par skor.

Ett par fina kängor för 69 euro.

 

Ett par sneakers från min nya favoritbutik Pimkie för 22 euro.

 

Inte så kul att BEHÖVA köpa nya skor, men jaja. Så kan det gå.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, Pimkie känner man igen!

2011-03-03 @ 19:40:31
Postat av: sofia

Snygga skor! Pimkie är bäst, de har ganska mycket konstiga grejer för tonåringar (typ saker som bara ser snyggt ut på folket i Skins) men massor av snygga grejer som ofta är billiga också :D älskar kängorna!

2011-03-03 @ 19:47:31
URL: http://barbalalaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0