Humdidumdum

Snart har jag varit har i en manad! Vad fort tiden gar!

Och lite tyska har jag lart mig ocksa. Vi har till exempel redan gjort kalrt den forsta boken, och har idag borjat med dativ. Komplicerat men sa ar det ju.

Vad har hant mer?

Jag har varit i Garmisch med Brita och akt skidor. Mycket trevligt och vi hade perfekt dag med stralande solsken och inte sa mycket folk. Men gud vad jag hade ont i benen nar vi kom hem. Kunde typ inte ga.

Annars har jag atit lunch, gatt pa stan, det har varit Faschingsdienstag da hela München firar (mycket konfetti och konstiga kostymer) och jaaa.... Livet gar vidare.

Har lite bilder att lagga upp ocksa.

saknar er alla.
PUSS

Kommentarer
Postat av: sofia

Är sjukt avundsjuk på att du gör så roliga saker! En spontanresa till alperna liksom, ladila det går bra för jag bor i München. låter kuuuul :D

2011-03-15 @ 14:33:29
URL: http://barbalalaa.blogspot.com
Postat av: Sofia nr.2 :)

Åh så härligt det låter Cicci! Jag vill också åka skidor! I brist på sånt så sprang jag iaf på löpbandigår så har rejäl träningverk i typ hela kroppen idag :)

Spännnade att ni kommit så långt med tyskan. Hur funkar det att lära sig tyskan genom engelska? Fast du r ju så duktig på det å andra sidan..

Jag o Elisabet har bokat boende nu. Vi kommer bo på Euro Youth Hostel mitt i München, blir nog fint :) Vet du hur man smidigast (och billigast) tar sig från flygplatsen in till stan? Vi flyger ju Ryanair så hamnar en bit utanför..

puss puss

2011-03-16 @ 13:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0