Life goes on.

Livet fortsätter som vanligt här på CDC.

Vi har en ny lärare som vi kommer att ha varje torsdag och fredag samt varannan onsdag. Hon heter, precis som den första läraren, Katharina och verkar helt okej.

I tisdags var det dags för Mediothek igen och efter det gick jag och Brita på stan och kollade i affärer, alltid trevligt. De har ett märke som heter Pimkie som säljer de allra sötaste kläder! Köpte dock inget.

Igår skulle jag gått på stan med hade ont i min axel och somnade vid tre och sov i tre timmar. Opps. Brita kom hit och lagade middag med mig, och vi satt en stund i common room:et där det för en gångs skull var andra människor! En tjej från Kenya, en kille från Guatemala, en kille från Ungern och en tjej från Taiwan. Mycket internationellt!

Idag gick Verity, Morgan, David och jag och åt lunch. Det finns mest pizzaställen och sånt här runt omkring, men vi hittade en italiensk "restaurant" där kan kunde få pizza eller pasta + dricka för 5.50 Euro. Bra pris!

Jag lyckades ha sönder mina skor idag så efter Brita är klar i Mediotheket blir det att ta tram:en in till stan.

PUSS<3

Kommentarer
Postat av: Patrik

Pizzerian som ligger precis typ snettmittemot Tram stationen?



Ligger ett trevligt bageri precis mitt emot trammen också. Rekommenderas varmt! Goda bakelser ;)

2011-03-03 @ 21:54:45
URL: http://blog.pathy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0