Oh-uh!

Internet, som i bästa fall är instabilt, la idag av helt. Hela CDC lamslogs. Nåja, vi hade fortfarande lektioner och mediothek och sånt där.

Mediothek är ett rum och ett fenomen. På tisdagar och torsdagar kan CDC-studenter gå till Mediotheket och få uppgifter av dess väktare, Tibor. Tibor är en mycket lustig liten man som har allt från hörövningar till diktering till datoruppgifter.
Efter Mediothek gick jag och Brita på stan ett litet tag (köpte en skarpare kniv och ett USB-minne bland annat...) och sedan lagade vi middag. Efter gårdagens burksoppa försökte vi oss på ett nytt kulinariskt projekt: hemlagad soppa. Det blev buljong med korv, potatis, morötter och purjolök men ändå någorlunda ätbart och klart bättre än allt annat vi har lagat har tidigare.
Jag håller tummarna för att internet fortsätter att fungera.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Cicci, I miss you! Hoppas det går bra med de fnissiga klasskamraterna <3

2011-03-01 @ 21:46:42
Postat av: sofia

duktigt att göra hemlagad soppa! jag har försökt men tror nästan jag förstörde stavmixern, för stora morotsbitar kanske :P

2011-03-02 @ 22:07:27
URL: http://barbalalaa.blogspot.com
Postat av: Patrik

<3 Tibor.

2011-03-03 @ 21:56:00
URL: http://blog.pathy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0