Random occurances

Imorse, när jag efter gårdagens utekväll behövde sova, vaknade jag självklart vid sju och var klarvaken. Somnade sen om och låg och halvsov till elva då någon knackade på min dörr.

Jag hoppar upp ur sängen för att öppna, och där i korridoren står Verity.

Verity som var med oss ut igår och som bor 40 minuter med tram från CDC.

Suffice to say att jag var lite förvånad när hon stod utanför min dörr.

Det fanns dock en logisk förklaring, när de vid halv fem hade börjat dra sig hem (jag gick hem vid tre) så gick inga trams ut till Pasing där hon bor, alltså fick hon vackert följa med tillbaka till CDC och lyckligvis var en säng i ett dubbelrum ledig då han som bodde där var bortrest över helgen.

On a completely different note: Pianogirl, som i snart två veckor har plågat alla med att spela piano 3-5 timmar om dan, spelar tydligen på sitt eget piano. Det finns ett piano här, men det var tydligen för dåligt, så hon har köpt, alternativt tagit hit sitt från Asien, ett piano och satt in det i ett tomt klassrum.

Mycket bisarrt.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Om hon är så dålig att hon plågar er med sitt spelade, fett värt att frakta ditt ett 'bra' piano...

2011-03-19 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0