Jag lever, alltså.

Ergo, det är ingen fara som helst med mig, om nån nu missat det. :P

Men jag fick i vilket fall som helst tillbringa ungefär 3 timmar på ett sjukhus här i München. Jag har haft konstigt ont i magen, och efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen ("Då måste åka in. Du måste.") så hade jag inget annat val än att ta tunnelbanan en station till det närmsta sjukhuset.

Och låt mig berätta att det var nåt annat än Sabbatsberg eller Danderyd. Stort, modernt, fräscht, med stora fönster överallt.
Jag kände mig lite dum som gick in på akuten och sa att jag hade lite ont i magen, men blev efter lite försäkrings-och identitetsprat, iväglotsad till ett stort rum där två doktorer och en sköterska ställde frågor, petade på mig, tog ekg och allt alla andra tester man nu kan göra.

De var dock jättesnälla och pratade till och med engelska (lite i alla fall.)

Efter ultraljud och hit och dit kom de fram till att jag har en infektion, men inte varför jag har ont i magen. Fick penicillin så på fredag bör jag vara helt frisk igen.

I fall jag inte är frisk fick jag dock ett fint brev med alla symptom och testresultat samt en utskrift med resultaten av mina blodprov (så pedagogiskt uppställda att till och med jag förstod dem) att ta med till en annan läkare.

Summa summarum: jag är nöjd med tysk sjukvård.

Kommentarer
Postat av: sofia

Det lät som om du blev uppassad på sjukhuset, vilken lyx ;) skönt att det gick bra och effektivt, hoppas du känner dig bättre snart! kram

2011-05-26 @ 08:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0